onsdag 31. oktober 2012

Skummelt! Skremmende!

Dette er vel dagen man skal skrive litt om skumle og skremmende ting, siden det er halloween i dag....

Barn i nifse masker og skrekkelige kostymer kommer og banker på døra og vil ha "knask eller knep". 
Tidligere hadde jeg alltid godter til de som kom. Jeg satte ut lykter og lys på verandaen min for å vise at "her er det godter å få".  Verken i fjor eller i år (har ikke barn boende hjemme lenger) har jeg satt ut lys, men det ser ikke ut som at ungene vet at manglende lys på trappa forteller at det ikke er godter å hente her.  (Kanskje jeg må skrive det på facebook?)
Klart at dette er moro for barna! Massevis av godter, og spennende å skremme folk....
Jeg syns bare det er synd at hele konseptet har blitt for kommersielt!

Hvor ble det av julebukken og nyttårs-skåka?

Det gikk jo egentlig ut på det samme, men dette tjente jo ikke handelsstanden noe på!
135 millioner kroner bruker vi nordmenn i dag på halloween.  Bare DET er skremmende nok!
Tenk på hvor mange mennesker vi kunne gjort hverdagen lettere for, hvis vi hadde brukt litt mindre på halloween-hysteriet og heller gitt litt til de som virkelig trenger det!
Mange barn lever under fattigdomsgrensen her i Norge, og flere blir det.
Et par hundrelapper kan gi dem et varmt måltid eller ny vinterjakke. Eller kanskje en julegave til jul?

DET er skremmende.....