lørdag 6. oktober 2012

Postkasselapper.....

I flere dager har jeg gått og sett på disse postkasselappene jeg skulle kjøre ut. Og jeg har utsatt og utsatt hele prosessen, helt til i kveld. Lørdagskvelden! Til slutt var det ikke bønn: postkasselappene måtte ut!
En ting er ihvertfall sikkert: landspostbud skal jeg så absolutt IKKE bli!!!
Stakkars vesener, som må inn og ut av bilen i ett sett. Og det er jo ikke muligheter til å få giret heller!
Det er for kort avstand mellom stoppene til at du kommer opp i 2. gir, og for langt til å kjøre i 1. gir!!! Resultatet blir da litt veksling mellom 1. og 2. gir, bare for å få litt variasjon på diesellyden.
Noen ganger klødde det liksom i magen min,så jeg bare MÅTTE trø han opp i 3. gir - med det resultatet at bilen virket forferdelig sliten og forkjølet.  Den kremtet, brummet liksom, og det hørtes nesten ut som at den skulle dø...
Og så var det ut av bilen for å putte postkasselappene oppi postkassene. Jeg har en litt høy bil - en sånn SUV - (det er ikke forkortelse for suveren!) - så det ble litt hopping ned av bilen, så litt tripping bort til postkassene, og så var det litt klatring for å komme opp i bilen igjen.
Og dette gjorde jeg med 120 postkasselapper!!!!  Enkelte steder hadde folk vært så smarte å henge flere postkasser sammen, og det sparte jeg jo litt tid på.

Litt morsomt å se på alle de forskjellige postkassene, forresten. De fleste er grønne, det har kommet flere hvite etterhvert. En postkasse var faktisk blå, og fire-fem stykker var laget av tre.
Noen postkasser er dekorerte. Noen er skikkelig flotte!  Veldig mange har bilder av troll og furu og grantrær, fluesopp og kongler. Litt merkelig, siden vi bor helt uti havgapet og må kjøre i mange timer for å finne noe som kan likne en barskog! 
Hvorfor var det ingen som hadde pynta postkassene sine med....FISK?
Noen postkasser er så overpynta at det er rart postombæreren greier å lese navnet til postkasse-eieren!  
Og så er det noen som ikke er fine i det hele tatt: bulkete, lokket henger løst eller har nesten falt av, skittne og merket med sprit-tusj....

Etter nesten to og en halv time inn og ut av bil sitter jeg med en liten tanke i hodet:


Tenk hvis postkassen din kunne snakke.....




2 kommentarer:

Anonym sa...

Ble litt nysgjerrig på de lappene, jeg! Hva slags lapper var det du delte ut?

Oddny Eilertsen sa...

Lapper om Oktoberfest i Straumsbukta lørdag 13. oktober. Rystraumen Blæseensemble, der jeg spiller tenorsaksofon, skal spille tyrolermusikk iført tyrolerkostymer med mamelukker og Lederhosen. Heimlaget pølse og mye godt øl.