søndag 21. oktober 2012

Innsamlingsaksjon

Like sikkert som at julenissen kommer på kjerringa i desember, så kommer TV-innsamlinga i oktober.
Ære være alle de som kjører, sykler eller går rundt med bøsser og hjelper Hvermannsen med å bli kvitt litt dårlig samvittighet....

Negativ?

Nei - jeg er glad for at "alle vi" kan få være med og gi litt penger til folk eller organisasjoner som virkelig trenger det.
Jeg synes bare det er så synd at vi må ha èn sånn dag i året som vi kan gi penger på. Hvorfor ikke gi litt hver måned - til en organisasjon - eller kanskje bli planfadder? 
Jeg synes også at det er veldig trist at verden er så urettferdig - og veldig ofte viser det seg at de som roper høyest og gir mest ved innsamlinger - det er faktisk de som er med på å bidra til urettferdigheta i verden...

Men så da?

Jo - jeg gir jeg også. Ikke så mye, jeg har egentlig ikke penger til overs....  Men selv om jenta med bøssa bare fikk noen få kroner av meg (jeg skrev først beløpet, men syntes det så litt gnient ut, så jeg sletta det) så vil det merkes når hverdagen kommer....

Pussig - man får faktisk dårlig samvittighet når man ikke gir masse penger!!!!

Nei, dårlig samvittighet skal jeg IKKE tillate meg å ha! Jeg gir jo faktisk 250,- kr hver måned til Redd Barna, og jeg sparer på konto til barnebarnet mitt hver måned!
Så da hadde jeg faktisk ikke råd til å gi mer enn de 18 kronene jeg hadde i pengeboka....

(HUPS! der forsnakket jeg meg litt!!!)

Så får vi bare håpe at de pengene som blir samlet inn i kveld kan være med på å hjelpe noen som virkelig trenger det..............   


   

Ingen kommentarer: