tirsdag 16. oktober 2012

Dilemma

Hmmm - 
Jeg har plutselig havnet i en helt ny situasjon.....

Jeg har jobb (på en måte) i skolen. Har jobbet som lærer siden 1993. (Bortsett fra 5 laaaange år jeg var i Nav sitt system.)
Endelig har jeg fått 65% uføretrygd (søkte om 50%) så nå kan jeg jobbe 35%.
Men det er ikke enkelt å få ei såpass lita stilling. Så jeg har fått 8 timer i uka, der 7 av disse er enkelt-timer.
I tillegg blir jeg ikke tilsatt på skolen, men må skrive timer og levere timeliste hver måned hvis jeg skal få lønn.
Så hvis jeg er syk eller må til legen, eller elevene har fri eller skal til byen, ja - da får ikke jeg timene "mine" og da heller ikke lønn.....
(Og de pengene trenger jeg sårt, for uføretrygda mi er veldig, veldig lita!)

Men så ramla det en helt annen type jobb rett i fanget mitt. I en håndarbeidsbutikk, av alle ting!)

Der vil jeg ha mine faste timer i uka, den er grei.  Men kommer jeg til å trives?

Har vært og prøvd meg litt butikken, og skal igjen i morgen. Jeg får prøve i 14 dager for å se om jeg trives og om eierne er fornøyd med meg.

Så da skal jeg avgjøre om jeg vil jobbe i håndarbeidsbutikk eller om jeg vil fortsette i skolen.....

Åhhh....

Luksusproblem?




       

Ingen kommentarer: