mandag 8. oktober 2012

PELS



Da jeg var ung ønsket jeg meg pels. Pelskåpe var luksus dengang. Langhårete gulvtepper var "in", og de kuleste guttene kjørte biler som var kledde med teddyfor innvendig.....

Det er leeeenge siden....

Nå har jeg endelig fått meg pels! Men nå er jeg ikke så sikker på at jeg er så glad for det likevel.  Joda - jeg har pelskåpe, pelsjakke, pelsgenser, pelsbukse.... til og med pels-bh har jeg!  Og pelsteppe på gulvet - og i senga. 
Noen ganger har jeg pelsduk på bordet, og jeg har definitivt pels-sofa!

Jeg er hundeeier......
  
Nala er 6 1/2 år og dattera Pepsi er 7 mnd.  Og selvfølgelig røyter begge hundene samtidig.  Støvsugeren står ferdig montert, klar til bruk og lett tilgjengelig. Men det hjelper ikke - huset blir aldri fritt for hundehår!  Med en gang jeg er ferdig med å støvsuge, så tar en eller begge hundene seg en tur over golvet, og da er det gjort....
Hadde de enda kunnet liste seg forsiktig!  Men neida - de må riste seg litt, klø seg, og gjerne hoppe og sprette litt for å være sikre på at de får lagt igjen litt spor etter seg.

Og hvordan får man mest mulig hundehår av en ullsofa? (Å få ALT hundehår bort er umulig.)  Etter mye prøving av forskjellige støvsugermunnstykker, gummiskraper, børster og klesruller, så har jeg sett lyset!


PAKKETEIP!


Lange remser med bred teip legges over hundehårene, når teipremsene løftes opp av sofaputa er de fulle av hundehår!  


"Evig eies kunn det teipte"!


Nala

Pepsi

Ingen kommentarer: