lørdag 20. oktober 2012

Om å finne si hylle i livet.....

....eller å hylle det man har?
Eller kanskje - å velge fra øverste hylle?

Jeg tror faktisk at jeg velger alle tre!!!

Jeg har funnet min hylle i livet, jeg er - og blir - lærer!
Jeg hyller og er veldig takknemlig for det jeg har!
Og jeg vil velge av det på øverste hylle! For det er DER jeg har glutenfri mat! 

Joda, nå har jeg kjøpt inn praktiske bokser, ryddet skikkelig i matskapet og laget system. (Vet ikke hvor mange ganger jeg har gjort det - og hver gang har jeg lovet meg selv at SLIK skal jeg ha det hele tida.)
Men denne gangen er det litt annerledes; nå har jeg laget meg ei glutenfri hylle! Her skal det BARE være glutenfri mat! Og du-å-du, så mye spennende, godt og enkelt (og dyrt) som finnes!!!  Supper av ymse slag, knekkebrødblandinger, fint og grovt mel, havregryn, mange typer brød og baguetter, pizzabunner, spaghetti og pasta.... og grøt....

Ja, det er grøt-dag i dag....

Hvem i huleste var det som fant på at lørdager (som opprinnelig er noen deilige dager) skal ødelegges med GRØT? 
Fikk faktisk spørsmål om hvorfor vi har grøt på lørdager av min yngste datter på 17 forrige helg.
Først , så tenkte jeg dette var noe min samboer "tok med seg" da vi flytta sammen, men han var ikke vant til lørdagsgrøt. Vi hadde det heller ikke da jeg vaks opp. Pappa mente at grøt ikke var middag, det var kveldsmat. 
(Jeg er helt enig i at det IKKE er middag. Det er nesten ikke mat engang!)

Vi prøvde å svare så godt vi kunne. Vi fabulerte litt om lørdagsvask, mange barn, mye arbeid og dårlig tid.... grøt er jo fort-gjort-mat...
Så var vi inne på økonomi og dårlig råd: billig grøt på lørdag  - da kan man unne seg noe ekstra på søndag.

Uansett - lørdagsgrøten har kommet for å bli i vårt hjem. Så nå gleder mannen i huset seg til risengrynsgrøt med sukker og kanel, og kjerringa - ho skal koke seg rømmegrøt med glutenfritt mel! 



Ingen kommentarer: