mandag 15. oktober 2012

Vann

Jeg er egentlig ikke så veldig glad i vann...

Ikke syns jeg at vann er særlig godt å drikke uten tilsetninger av et eller annet slag. Vann er faktisk ganske så kjedelig....
(Nå vet jeg at mange vil sperre opp øynene og lure på hva jeg er slags menneske, men pytt-pytt.)  
Og ikke syns jeg at det er moro når dusjen eller oppvaskmasinen går tett og det flyter av vann på gulvet. (Det er litt av en jobb å få tørket opp alt, og passe på at man får med seg det lille som kommer sigende frem under listene lenge etterpå.)

Joda, jeg vet at vi er avhengige av vann....
Uten vann har vi ingenting.  
Ingen eller ingenting kan leve uten vann, hverken blomster, fugler, fisk, dyr, eller mennesker.  Vann utgjør faktisk 50-60% av kroppen til en voksen person.

Min kropp inneholder mer...

Og det er plagsomt.
Jeg har hatt ei fullpakka helg med at høyt tempo, og dagen i dag har vært stappa fra morgen til kveld.
Resultat:
Jeg har selvfølgelig glemt å ta mine vanndrivende tabletter. Og derfor sitter jeg her med en kropp som jeg liksom føler holder på å sprekke.  Og derfor kjenner jeg at jeg irriterer meg over den mindste lille ting. Og derfor...  huff!
Kanskje jeg heller skal lage meg et stort glass kaldt vann med sitron og isbiter?
(Og en vanndrivende tablett til kvelds)

Skål!





Ingen kommentarer: