torsdag 25. oktober 2012

Vi har besøk i kjøleskapet....

....og det besøket er ikke meg!

Joda, noen ganger er det meg. Men ganske ofte (oftere og oftere faktisk) så hører vi kjøleskapdøra lukke seg.  Helt av seg selv! Da hører vi en liten, spesiell smekkende lyd - ja, du vet sånn lyd som du ikke kan unngå å lage når du prøver å være kjempestille hvis du sniker i kjøleskapet!
Det er ingenting som forsvinner fra kjøleskapet heller!  

Huset vårt er litt "gulv-skeivt", så når vi lukker opp kjøleskapdøra, så går den igjen helt av seg selv. Med den samme lyden som når vi har "kjøleskap-besøk".  Jeg har prøvd å følge med for å ta "den sultne gjesten" på fersken. (Lurer litt på hvor ferskenen til "gjesten" er.) Men det er helt umulig!
Han - eller hun - eller den - eller det blir bare sulten når vi sitter i stua eller i gangen ved pc'n, og da er kjøleskapet umulig å holde øye med...

Jeg tror det er den samme gjesten som slår av eller på kjøkkenlyset. Helt merkelig - jeg har flere ganger stått i kjøkkenet, ved siden av lysbryteren, og lyset har slått seg av eller på.
Jeg har vært nødt til fysisk å slå på (eller av) lyset igjen - bryteren har faktisk forandret stilling. (Helt av seg selv!)

Hmmmm....

Jeg tror jeg skal finne fram ei god kakeoppskrift og ingredienser og legge klar på kjøkkenbordet før jeg legger meg.
Kanskje kan jeg stå opp til nybakt kake en "vakker tirsdag"?

 


 
 

  

Ingen kommentarer: