mandag 26. november 2012

Venner

Tenkte først at jeg skulle skrive et veldig bra innlegg om venner, og blavere litt med alle mine .....

Men så begynte jeg å fundere over "hvem" som er mine venner, og "hvorfor" akkurat disse er venner med meg.

Det finnes så mange slags venner - de på facebook.... ja, noen få er vel ordentlige venner, resten er bare bekjentskaper eller "gamle" venner.
Slektninger og familie er ikke nødvendigvis venner, men det er jo kjempefint om de er det!
Kolleger kan være venner, men ofte mister man kontakt hvis man flytter eller bytter jobb.

Jeg har forskjellige sorter venner (og nå høres jeg kanskje egoistisk og frekk ut?) for disse vennene "bruker" jeg i forskjellige sammenhenger.
Noen venner er best å leke og skøye med, andre passer best å ha de dype samtalene med, enkelte kan jeg komme til med problemer eller gleder, og så er det de som man kan virkelig åpne seg for.
Noen hører godt etter på det man forteller, noen har det med å komme med gode (og mindre gode) råd - og så finnes de vennene som "alltid" trenger å få hjelp eller oppmerksomhet.

Venner er akkurat som en sang: det finnes en til enhver anledning...

Og jeg ville aldri vært dem foruten!



(Lurer litt på hvilken venn jeg er.....)

Hjertedør
   

Ingen kommentarer: