fredag 2. november 2012

Etter den søte kløe....

....kommer den sure svie!

Det har jeg virkelig fått føle i dag.

For i går falt jeg for fristelsen - jeg kjøpte juletallerken fra Fjordland! Og ikke nok med det -jeg spiste den også! Selv om jeg oppdaget at den inneholdt hvetemel..............

Men klarte "mor" å være standhaftig? Nå-nei, ho var mer som den papirdukka i eventyret om den standhaftige tinnsoldat, lett bevegelig og flyktig. Et lite blaff, og all motstand var borte...

Jeg gledet meg: juletallerken! Ett helt år siden sist! Og jeg skulle kose meg foran tv med middagen - alene hjemme og allting...
(Også bare "pling-mat"!!!)

Men for en skuffelse------

Potetene (poteter er fulle av karbohydrater) var seige og harde, rødkålen smakte eddikvann, det lille ribbestykket var bare smakløst fett, pølsebiten minnet lite om pølse og medisterkaka kunne sikkert vært brukt som viskelær.
Men brunsausen (som da også inneholdt mye hvetemel - og dermed gluten) den smakte godt!

Etter at jeg hadde prøvd å overbevise meg om at det var godt, satt jeg tilbake med dårlig samvittighet. (Og magefølelse.)


Og hva skjer? I dag har jeg hatt ordentlig vondt i hodet...  Var det på grunn av at jeg spiste glutenholdig mat i går?  Jeg har jo ikke vært plaget med hodepine siden jeg begynte å spise glutenfritt!!

Får prøve å motstå slike fristelser framover, de gir jo bare kortvarig fornøyelse.

Nå tar jeg meg heller en kopp kaffe med fløte - og en liten bit glutenfri sjokolade!


  

Ingen kommentarer: