torsdag 15. november 2012

Litt enkel matematikk:

Utfordringer + øving = framgang.
Sant eller usant?

Fikk plutselig nye utfordringer i handa i kveld på musikkøvelsen. Nye noter til julesangene.
Tidligere har jeg spilt eufonium-stemme, der jeg spiller på det lave registeret. Der alle lydene sitter i magen, liksom. Det er lyder som pirrer min musikalske kjærlighet.
Nå har jeg fått juleheftet med tenorsaksofon-stemmen. Og nå skal jeg liksom spille på de høye, lyse tonene. Her er det virkelig utfordringer for meg. Ikke bare går dette mye fortere enn de jeg har fra før, men nå skal jeg også spille noter som jeg ikke kan!!!
Jeg må nok øve mye på kammerset, ja....

Men utfordringer skal man jo ta - ellers kommer man ikke fremover! 

Det blir nok endel unoter og ulyder i dagene som kommer.... 
(stakkars han som deler hus med meg)   


1 kommentar:

Boysen sa...

Hvis du øver på kammerset da blir du vel kammermusiker?