torsdag 22. november 2012

Små gleder

De små gledene er ikke alltid så lette å få øye på, så nå skal jeg oppsummere dagen litt sånn for meg selv og se hvor mange "små-gleder" jeg kan finne:




1.
Jeg ble glad av to morgenglade hunder som var raske til å tisse og bæsje.

2.
Jeg ble glad da de eggene jeg kokte til frokost ble akkurat perfekte.

3.
Jeg strikket ferdig en vott, og kjente glede med tanke på hvem jeg skal gi den til.

4.
Kongerøkelse, strikketøy, tv og kaffe. Mmmmmm...

5.
Min samboer stod opp. Godmorgenklem - jeg er heldig som ikke er alene.

6.
Jeg tenkte på at jeg skal møte mamma i morgen. Glede!

7. 
Og så møter jeg min yngste datter, og hun blir med meg hjem. O' fryd!

8.
Jeg tovet litt "julegavestrikkerier" og ble fornøyd med resultatet.

9.
"Egenproduserte" (betyr: inga halvfabrikat) glutenfrie vafler til middag. De ble faktisk veldig gode! 

10.
Lang kjørevei til musikkøvelsen. Tre reiner stod plutselig midt i veien. Jeg ble glad for at de fortsatt stod der da jeg kjørte videre!

11.
Musikkøvelse - julekonsert. Blir alltid glad av å treffe den flotte gjengen i Rystraumen Blæseensemble!

12.
Stille kveldsstund med to bikkjer og en mann.

Det er sikkert mange flere ting som har gjort meg glad i dag. Men det er ikke alltid så lett å legge merke til disse "små-gledene".
Kanskje vi skulle bli flinkere til å stoppe litt opp og kjenne på disse små krydderdryssene som er med på å gjøre livet godt....

Ja - nå gleder jeg meg faktisk over at jeg har ei seng å legge meg i. 
Det er det ikke alle som har....  

 

Ingen kommentarer: