søndag 1. januar 2017

2016 - 2017

Et nytt år har begynt. Et år er omme....

2016 har for meg vært et litt merkelig år.  Kroppen har liksom ikke spilt på lag med hodet, og i vår måtte jeg ta permisjon fra korpset. Må si jeg har savna å spille tenorsaksofon sammen med flotte mennesker, men det har samtidig vært godt å ha en ting mindre å "måtte" følge opp.

Psoriasisen min har også blitt værre, og i vår gikk jeg gjennom ei slags røntgenstrålebehandling for å avhjelpe plagene. Det hjalp veldig godt midt under forsålen, men inni hendene og på hælene fungerte det ikke. Det er derfor i perioder ganske så problematisk og skikkelig hemmende å ha på seg sko.....

Likevel fikk vi oss en liten fisketur i sommer. Med barnebarnet på 5 år og Pepsi gikk min kjære og jeg opp til et av mine favorittvann og overnattet i telt. Det var første gang for Gabriel, og han snakker enda om fisketur, teltsoving og bading i vannet. Han fikk til og med sin aller første fisk på stang! En nydelig ørret. Bare synd at han fikk dens mens han og Pepsi sov i teltet. Men bestemor sveiva den inn, og den smakte nydelig til frokost!
Vi har blitt enige om at vi skal gjøre dette flere ganger - selv om føttene mine verket og plagde meg noe så vanvittig....
Kanskje jeg må investere i noen timer hos fotpleier i år?

I sommer kjørte vi til Trondheim. Det gjorde vi selvfølgelig på de varmeste dagene dette året. Da vi kjørte gjennom Saltdalen viste temperaturen 32 veldig varme grader.
I nesten ei uke var vi i Trondheim og hjalp min samboers datter med å pusse opp leiligheta hennes. 

Det var varmt.
Det var uhorvelig varmt.
Det var nesten helt uutholdelig varmt!

Så derfor reiste vi på forvinteren ei langhelg til Trondheim. 
Denne gang tok vi fly. 
Og vi bare latet oss og koset oss sammen.

Da var det godt å ha mi yngste hjemme som kunne være ta vare på Pepsi......

Vi har også laget oss ei kjellerstue!
Tre boder, derav en kjølebod har forsvunnet i løse lufta, og et kombinert soverom/kontor har blitt omgjort til bod.
Vi ble veldig fornøyde.
Og vi har brukt den mye allerede.
Både hver for oss, sammen og sammen med gode naboer.

Året 2016 har vært et merkelig år. 
Mange tanker.
Mange følelser.
Mange ord som skulle vært sagt.
Mange ord som ikke burde vært sagt.
Og alt for lita tid sammen med famile og venner.

(Tror jeg må prioritere litt annerledes i dette nye året.)

Likevel - 
utgangen av det gamle og inngangen til det nye året har vært god:
Mine to døtre var sammen i byen.
Min samboers tre barn hadde også sine rundt seg.
Og vi hadde våre flotte naboer til kalkunmiddag og feiring etterpå.

Nå er snart den første dagen i det nye året over.
I dag har vi "gjort ingenting". Har bare varmet oss litt kalkunrester fra gårdagen, sovet middagshvil og slappet av.
Og jeg har skrevet i bloggen min igjen.
DET er lenge siden, det!

Nå blir det spennende å se hva dette året vil bringe!
Jeg gleder meg.










Ingen kommentarer: