lørdag 14. januar 2017

JEG GRUER MEG TIL Å GLEDE MEG

Eller - kanskje jeg gleder meg til å grue meg?

Det er ikke like lett å holde orden på tankene sine - eller følelsene, for den del. Og det er slett ikke enkelt å holde orden på alle de TINGENE som man har! Så i dag skal jeg plukke ned siste rest av jula - enten jeg vil eller ikke. 
Det blir godt å få bort all den røde fargen, på en måte. Den "sluker" liksom mye av lyset. Det var jo helt okei å ha røde gardiner og duker, puter, pynt og  stæsj da det var som mørkest og vi hadde sånne "være-inne-og-kose-seg-med-stearinlys-dager".
Men nå har dagene blitt mye, mye lysere - og snart kommer sola tilbake! Da må det røde være pakket vekk og lysere og friskere farger må frem.

Det er alltid litt trist å pakke jula sammen, synes jeg. Og i år blir det kanskje litt ekstra trasig. Jeg har nemlig bestemt meg for at mesteparten av alle de juledukene, julegardinene og den pynten som vi ikke har brukt etter at vi flyttet hit, det skal vi ikke ha lenger.
Det skal bort.
Vekk.
Ut av huset, i allefall.
Har ikke hjerte til å kaste noe, så jeg kommer nok til å ta bilde av det og legge ut på Facebook for å se om det er noen som er interessert i det. Og hvis jeg ikke finner noen som vil overta det - da går det til Remiks eller Fretex. 
Huff - som jeg gruer meg..... 

Men hvis jeg finner noe som jeg ikke greier å si farvel til, så kan jeg jo bare ta bilde av det! For et bilde tar jo ikke så stor plass, ikke sant?

Og mens jeg da er i "farta" så kan jeg jo rydde og kaste gamle notater og skriblerier fra min lærerskoletid. 

Men først må jeg grue meg ei stund til....

 
 

Ingen kommentarer: