onsdag 18. januar 2017

HVEM HAR LENGST SPRUT?

I natt har det snødd.
Det har snødd såpass mye at snøen må fjernes.
Det er muligheter for at det skal begynne å regne, og da må mest mulig snø bort først.

Og jeg morer meg!

Jeg morer meg ikke over at min samboer må ut og starte snøfreseren.
Det er ikke det....
Det morsomme er at ikke bare min samboer er ute og freser, men at naboen over elva er ute samtidig. Og snart kommer vel naboen nedentil (hi-hi-hi) også ut!
Og så er konkurransen igang!
Hvem har lengst sprut? 

Min kjære tråkker ivrig nedover veien.
Finner dyp og fin snø.
Kjører freseren rett inn i snøhaugen.
Styrer tuten den veien som er mest hensiktsmessig.
Og lar det stå til!
Og han spruter langt!
Kjempelangt!
En supersprut, blir det.
Jeg kan se at han retter ryggen litt.
Kanskje er han stolt over sin kraftfulle sprut?
Men så kommer naboen over elva.....

Å - nei!!! 
Jeg tror han vinner!!!
Han spruter kjempelangt!
Og for en kraft som ligger i spruten hans!
Jeg må nok innrømme at hans sprut er lengre enn spruten til min samboer....

Men naboen som bor rett nedenfor oss - han vinner nok garantert hvis han kommer ut.
HAN HAR TRAKTOR!
Og det er jo litt urettferdig!
Er det ikke?


Ingen kommentarer: