fredag 20. januar 2017

DAGENS STORE "SNAKKIS"

Jeg har vært oppe i vel halvannen time nå, og radioen har stått på.
Som vanlig.
Fordi jeg liker å la kropp og sinn våkne opp litt sakte, så er radioens P1+ det jeg hører på. Rolig og velkjent musikk fra gamle dager og ikke fullt så gamle dager, og littegranne nyheter innimellom. Men kun de viktigste nyhetene.
Men ikke i dag.
Det hadde jeg vel for så vidt ikke ventet heller, for i dag er den store Dagen. Med stor D.
"D-dagen"?
"Dommedagen"?
"Donald-dagen"?

Donald Trump, selvsagt.
Denne forretningsmannen som kom fykende inn i politikken på sin høye hest og med penger som en krøsus. Alt kan jo kjøpes av penger, sies det.
(Bortsett fra lykke, kanskje?)
Og hvem vet om ikke denne mannen har kjøpt og betalt seg inn som "Verdens mest mektigste mann"?

Uansett - i dag skal denne mannen innsettes som USAs 45. president, og verden vrir seg i spenning. Mister Trump har virkelig greid å komme seg på topp! Både i nyhetssendingene, som samtaleemne blant oss "normale" dødelige og til og med her i bloggen min!

Joralf Gjerstad, kjent som Snåsamannen, har sagt at Donald Trump kommer til å bli skutt.....
Det sa han om president Kennedy også, og slik ble det. Vi får se. Jeg tror nå at verden vår går inn i en enda mer urolig periode og at verdensfreden er alvorlig truet.

Jeg håper jeg tar grundig feil! 

 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg har heller ingen god følelse nå som Obamatiden er over. Vi får håpe på det beste! 😀

Oddny Eilertsen sa...

Ja, det må vi nok....