mandag 9. januar 2017

DET OPPNÅS IKKE KONTAKT MED.....

Det tok lang tid før jeg ville ha mobiltelefon. Og da jeg til slutt hadde anskaffet meg en, så var det svært sjelden at jeg ville ha den med meg når jeg dro på bytur. Det var faktisk deilig, å slippe å tenke på at noen skulle kunne få tak i meg i tide og utide. Dette var i den tiden da man gjerne hadde TO mibiltelefoner, i hvertfall i bilen. For noen steder hadde man bare dekning på 450en og andre steder kun på NMTen.
Nå kan jeg ikke forklare hva 450 og NMT er for noe - det eneste jeg skjønte da, og fortsatt ikke skjønner mer av, er at de sendte på forskjellige frekvenser.....

Slik er det vel kanskje også når det gjelder radioen. Vår "vanlige" radio sender på FM-nettet. Men nå skal dette slukkes, og vi skal bare kunne høre radio på DAB-nettet. Da må alle skaffe seg en DAB-radio, for de gode, "gamle" radioene vil ikke kunne ta inn signaler fra DAB-nettet.

Undersøkelser viser at mange allerede har skaffet seg en eller flere DAB-radioer i hjemmene sine. Det er faktisk veldig populært å ha en liten DAB-radio på DO, av alle steder. Men det er ganske få som har fått seg DAB i bilen.
Deriblant vi.
Og egentlig kjenner jeg at jeg er ganske SUR!

Jada - jeg liker ikke forandringer. Det har jeg sagt mange ganger. I allefall ikke forandringer som blir påtvunget meg! Men for å få høre på radio når jeg kjører bil, så må vi enten skaffe oss en sånn adapter, vi må få kjøpt og innstallert en NY radio - og DET er ikke billig.
Eller vi må kjøpe en peise ny bil, MED DAB!!!
Grrrr....

Det oppnås ikke kontakt med....

Telenor kjører nå en reklamesnutt på TV der en fyr står og heiser en blå lenestol opp til taket. For på en eller annen måte har han oppdaget at han har best dekning på mobilen der oppe under taket!
Hvordan han har oppdaget det får vi selvfølgelig ikke vite.
Synd.
Denne mannen har på seg en blå genser, og veggene i huset er blå. Selvfølgelig - Telenor bruker blå på sin logo.
Så kommer en klok, opplyst ung gutt og forklarer at han ikke trenger å gjøre dette, fordi Telefor har fikset det slik at man har lik dekning uansett hvor i huset man er.
Blågensermannen blir litt snurt, for han har faktisk lyst til å sitte i en blå lenestol under taket og snakke i mobiltelefon!

Det oppnås ikke kontakt med....

Jeg har også problemer med dekninga. Har for tiden store vansker med å oppnå kontakt med meg selv. Tror det er et lite brudd på forbindelsen mellom hodet og kroppen.
Hodet mitt vil, men kroppen samarbeider ikke. Og det irriterer meg grenseløst....
Har prøvd både automatisk søk og kanaloppdatering, men det kan nesten se ut til at jeg trenger å gjenopprette fabrikkinnstillingene. Eller så må jeg inn på sørvis. Noe må gjøres, såpass skjønner jeg.
Kanskje jeg skulle trekke ut kontakten og bare ta tida til hjelp?
For en eller annen gang må vel kroppen begynne å sende på samme frekvens som hodet?

Nei, jeg må vel bare gjøre drastiske inngrep for å oppnå kontakt med kroppen min, og jeg har mange lure idèer.

  • Komme meg mer ut i friskluft.
  • Finne frem elipsemaskinen og svette litt.
  • Ha en vegetar-dag i uka.

Får jeg dette til, så slipper jeg å heise godstolen opp under taket!



 
  

 
 

 

Ingen kommentarer: