mandag 23. januar 2017

INGENTING

I dag har jeg tenkt å gjøre ingenting.

Jeg skal bare kose meg med håndarbeide.
Kanksje lese litt i ei bok?

Vanne blomstene, det skal jeg gjøre. Jeg ser de trenger litt stell. Skal la de stå i vann en halvtime eller så, slik at de får drukket det de vil, så skal jeg tømme vekk det vannet de ikke har lyst på og så sette de tilbake på plassene sine.

Støvsuge litt, det kan jeg også gjøre. Det ser jeg trengs. Og det er jo så koselig å slippe å se hundehårene som virvler rundt omkring.

Innerst inne kjenner jeg at jeg har lyst til å hoppe opp på treningsapparatet og svette litt.
Jeg har faktisk lyst til det!
Hvis jeg bare får bukt med denne hodepina så skal jeg gjøre det.
Ei lita stund, ihvertfall....

Kanskje jeg skulle hive innpå en maskin med klær?
Etter at jeg har tatt koppene ut av oppmaskmaskinen....

Jeg har ikke tenkt å gjøre noen verdens ting i dag.
Bare lage litt middag. Lurer på hva jeg skal mekke ihop i dag, da....
Pannekaker?

Og så har jeg litt lyst til å bake noe.
Jeg kan jo lage knekkebrød?
Eller solboller....
Sola har vi jo ikke sett enda, på grunn av snø og skyer og sånt, men jeg har litt lyst på noe søtt og godt i dag. 
Det kjenner jeg.

Fikk et tips om å bruke potetmospulver i glutenfri gjærbakst. Kanskje jeg skulle gjøre et forsøk? Så kan jeg forhåpentligvis servere solboller med gult i midten til ettermiddagskaffen?

Kanskje jeg skal invitere naboene på kaffe og solboller i ettermiddag?
Det høres ut som en lurgod idè!
Hvis jeg får til det der med de glutenfrie solbollene da.....

Jeg hadde jo planer om å gjøre ingenting i dag....

Ingen kommentarer: