fredag 6. januar 2017

BOKSTAVKJEKS

Jeg tar ei hand med bokstaver og rister de lenge og vel.
Så spytter jeg litt i handa og håper på lykke og hell.
Jeg sitter ganske stille, så rister jeg en gang til.
Jeg ønsker at de skal lage noen ord, helt av seg selv.

Jeg kaster de ut på bordet og venter på at det skal skje.
Så ser jeg helt tilfeldig at jeg mangler faktisk tre!
Jeg leter og jeg leter og jeg vil ikke gi opp.
Jeg leter i skap og skuffer, de må jo være her et sted!

Jeg finner de bakerst i hylla, bak boka med bilder i.
Snart skal jeg få lese det bokstavene mine vil si!
Jeg legger de forsiktig sammen med de andre,
så venter jeg litt spent på hvilke ord dette skal bli.

Bokstavene de danser og hopper på kryss og tvers.
Det er som de sammen danner sitt eget univers.
Jeg sitter her og ser på, og plutselig kan jeg se 
at helt uten hjelp ifra meg har de laget et lite vers!





Ingen kommentarer: