torsdag 5. januar 2017

NÅ BLE DET STILLE.....

Nå ble det stille, gitt!
Gitt?
Hva er det slags ord da?
Gitt - uttales med en kraftig og markant "G".
Tror jeg må slå det opp.....

Det var ikke lett, men fant svaret til slutt:
Gitt kommer av gutt. Som i "det skal jeg fortelle deg, gutt". Hilsen ordboka.
 http://vgd.no/samfunn/spraak/tema/1438417/tittel/jassaa-gitt-i-hytt-og-vaer


Ja, det ble stille.
Mamma har nettopp kjørt hjem. Hun kom i går, og det var skikkelig koselig. Utpå kvelden kom også hennes søster - min tante, som bare en 9 år eldre enn meg og nesten er som ei storesøster - og mannen hennes.
Vi delte et veldig koselig etter-jule-nyttårs-kveldsmåltid, og det ble både prating, kaffe, julekaker og quiz utpå kvelden.
Så godt det er å være sammen med mennesker!
Tror vi må få til flere sånne sammenkomster i dette året som vi så vidt har startet!

Det er jo godt å være sammen bare oss to også, det er ikke det. Men innimellom er det deilig med litt mer lyd og leven.
Ja-ja, sånn er det med den saken...

I kveld starter korpset opp igjen etter juleferien. Jeg føler ikke helt for å starte i dag. I denne kulda så fungerer jeg ikke optimalt. Det er som om blodet har for lite frostvæske og derfor går så sakte gjennom blodårene, men neste torsdag tror jeg nok at jeg er på plass igjen.....

Hmmm - tror jammen at jeg skal tenne opp i ovnen, lage meg en varm kopp te, pakke meg inn i et pledd og ta dagen som den kommer.
Er ikke det en lur idè?




 




 


Ingen kommentarer: