lørdag 15. desember 2012

Valg

Uansett valg du tar, kommer du som oftest til å lure på om du tok det rette...

Er ikke det pussig?

I dag valgte jeg å stå opp litt tidlig. (Klokka åtte er jo ikke så veldig tidlig, akkurat.)
Så valgte jeg å konsentrere meg om julegavestrikking. (ÅH! Jeg har jo noe ferdig-tovet i vaskemaskinen!)
Jeg valgte å hente de og deretter ta begge hundene ut på tissetur.
Livet består av mange valg.
Noen ganger tar jeg meg i å lure litt på hvordan livet mitt ville vært om jeg hadde valgt annerledes..

Som regel forsøker jeg å følge min magefølelse. (Ikke den følelsen av å være sulten, altså!)
Jeg mener - den første innskytelsen man får når man står overfor et valg. Intuisjonen. Eller magefølelsen. Jeg mener man skal følge dette første innfallet, og at det vil være det rette. Med en gang man begynner å tenke og fundere på hvilke valg man skal ta, så er det hodet, hjernen, tankene som bestemmer. Og disse "fornuftige" valgene vil være påvirket av alt man har hørt, lært, blitt fortalt av andre.
Sånne fornuftige valg kan nok være riktige - men jeg mener at det første vi føler for, er det mest ekte Helt upåvirket av fortid og andres erfaringer.
Da er du i pakt med deg selv og ditt ekte jeg...

Dæsken, nå hørtes jeg virkelig klok ut. Ikke sant?

 

 

Ingen kommentarer: