torsdag 27. desember 2012

Gjordt noe nyttig i dag?

I dag har jeg ikke gjort noe nyttig. Ingenting som helst. Har bare tullet vekk hele dagen - og ikke har han vært så lang heller. Denne dagen. Den har bare kjentes lang ut. Kjempelang.
Og det er sikkert fordi jeg ikke har "gjort noe".

Jeg har bare vært på butikken i dag. 
Og laget middag.
Og gått tur med Pepsi.

Og så har jeg begynt å strikke.
Og så rekket opp igjen.
Så begynte jeg en gang til....
Og rekte opp igjen....

Nå har jeg begynt å hekle istedenfor.
(Håper jeg slipper å rekke opp.)
Blir spennende å se om jeg får det sånn som jeg ser det for meg inni hodet mitt.

Jeg lærte meg å strikke da jeg var 6 år. Mormor og morfar var på besøk en sommer, og mormor hadde alltid strikketøy mellom hendene. 
"Mormor, kan ikke du lære meg å strikke?"
Hvilken mormor kan si nei til et sånt spørsmål?
Jeg fikk to strikkepinner og et lite nøste med mellomblått garn. 
SKJERF TIL DUKKA MI!!!
(Det fikk selvfølgelig noen huller her og der, og plutselig ble det smalere eller bredere, avhengig av om jeg mistet masker eller fant noen ekstra.)
Strikking var gøy!
Da jeg var 8 år strikket jeg mine første votter. Svarte og hvite med mønster. Da var jeg bra stolt!

Jeg lærte å hekle av mi "filletante". (Tenk, at vi kalte de for filletante og filleonkel!)
Da var jeg 8 år. Hun viste meg luftmasker, fastmasker og staver. Og hun lærte meg hvordan jeg skulle holde heklekroken riktig. Men det greide jeg aldri å få til....
Jeg holder heklekroken som jeg holder strikkepinnene, men det hindrer meg ikke i å få det til...

Åhh - nå vet jeg hvordan jeg skal fortsette! Jeg må øke litt her og der - så får det rett fasong!
Kanskje jeg skal gå tilbake til prosjektet mitt nå?

Begynnelsen på et prosjekt


   
 

Ingen kommentarer: