onsdag 19. desember 2012

Førjulstemning med rim i

Nesen min renner og halsen den svir
Jeg har likevel lagt inn høyeste gir
Skriver lister med alt jeg skal kjøpe
I morgen så må jeg nok rundt omkring løpe
Jeg tenker på de som jeg gaver gir 
og pakker presanger i julepapir.

Tre små presanger til må jeg skaffe,
og røde stearinlys og julekaffe
Så skal jeg treffe folk jeg kjenner
Noen i familie og noen venner
Nei, fram mot jul kan man ikke daffe!
Jeg må få opp farta, skal allting klaffe.

Ribba er kjøpt, den er saftig og stor
Julemat med feit og sprø svor
Kanskje blir det dessert av grøt?
Riskrem med rødsaus, så god og søt
Så ser vi på TV og venter standhaftig
på litt frukt og godter så deilig og saftig  

Og Sølvguttene synger jula inn
for alle oss med barnesinn
Så pakker vi opp våre spennende pakker
Vi smiler og rødmer litt flaut og takker
Nei - nå må jeg slutte med skribling og skravel
Jeg sa jo i sted - jeg er jo så travel!!!

  
  




 

Ingen kommentarer: