tirsdag 11. desember 2012

Blogging

Lenge har jeg syntes blogging virka dumt og ensidig.  Hadde bare vært og kikka på noen få - og det var sånne "rosa-blogger", moteblogger, matblogger og sykdomsblogger.
Huff - tenkte jeg, det der gidder ihvertfall ikke jeg!

Og vips - så hadde jeg plutselig laget meg en egen blogg!

Det startet i en periode da jeg var skrekkelig plaget av migrene og hodepine. Jeg tenkte at jeg skulle bruke bloggen som en slags dagbok der jeg kunne skrive ned når jeg hadde hodepine, hva jeg hadde gjort før jeg fikk hodepina og hvor lenge den varte.
Ja - særlig....

De første innleggene mine var ganske famlende - hva skulle jeg skrive, og hvordan skulle jeg ordlegge meg? Jeg ville jo ikke virke sutrende eller negativ - heller ikke for positiv. Bare litt sånn nøytral, liksom...
Det er jo litt skummelt å skrive så mye personlig og privat i en blogg som kan leses av "hele menneskeheten".

Men det viste seg raskt at hodepina og migrenen så godt som uteble. Dette har jeg i ettertid funnet ut av hvorfor. Glutenfri mat!  Hurra - for overlegen på Hudavdelinga på UNN!!!
Ja, så når hodepina uteble, da måtte jeg forandre på tittelen på bloggen min fra å hete Hodepine til å få navnet Livet er mer enn bare hodepine.

Og sånn ble det. Etter det jeg kan se, har jeg vel vært innom 83 forskjellige tema - minst!
Dette ble visst bare en blogg for egne refleksjoner, egenutvikling, egne minner og egen vekst.
Kort sagt: en ganske så egoistisk blogg!
Og - livet er faktisk mye, mye mer enn bare hodepine!!!

Og jeg er veldig heldig som greier å se det.....   

Nissemor, musa Henry og Nissefar.
 

Ingen kommentarer: