søndag 1. november 2015

Søkke vått!

I dag skal jeg skrive med dryppende våte bokstaver. Det har faktisk vært en dyvåt dag i dag. Det startet vel i natt en gang, for da jeg sto opp klokka seks i morges, da regna det allerede godt...
(Dette var litt vått, ja!)
Joda, jeg står som regel opp klokka seks. Noen ganger kan klokka nærme seg sju, og det har hendt at jeg har blitt vekket rundt klokka fem - men da har jeg bedt "vekkerklokka mi" om å gå og legge seg igjen.... Pepsi har ikke helt fått med seg at klokka er stillet tilbake en time. Så når klokka er seks - ja, da bare MÅ ho ut og tisse....
Tror hun.
I dag har vi feira mamma sin 70-årsdag. Hun hadde selve dagen på tirsdag, men av forskjellige grunner passet det best å feire den i dag.
Det var ei fargerik gruppe mennesker som var samlet. Noen kom langveis fra, andre bor like i nærheten. Den eldste var 80 år, og den yngste var 1 år.
Det ble sang og musikk og noen taler, og det resulterte jo i noe vått i øyekrokene på flere av oss.
(Nå har jeg skrevet om to våte ting allerede!) 

Og hele tida har regnet hølja ned. Og det har blåst kraftig - skulle tro alle sluser har åpnet seg.
Kanskje ikke rart. (Nå har jeg tenkt å bli litt "dyp" her jeg sitter og skriver våte setninger.)

I dag, for 9 år siden dro pappa opp til himmelen. Det er rart å tenke på at det er så lenge siden, og jeg kunne skrevet mye om sorg og savn og alt det der. For savnet etter pappa blir ikke mindre med tiden. Og jeg følte at han på en måte var sammen med oss i mamma sin bursdagsfeiring.
(Nå kom det flere tåredryppende bokstaver.)
Og i tillegg til alt dette så er det allerhelgensdag i dag, en dag til minne om de som har forlatt dette jordelivet.
(Enda mer vått!) 
Og ute bøtter det ned. Da er det deilig å sitte hjemme i si varme og tørre stue og høre på regnet som trommer på vindusruta.

Dette ble en kjempetrivelig dag - selv om den har vært totalt søkkvåt!





 

Ingen kommentarer: