søndag 22. november 2015

Plutselig kom den!

Plutselig kom den. 
Snøen. 
Vinteren. 
Mørketida.
Plutselig kom den!

Egentlig kom den vel ikke så plutselig. Jeg har jo visst hele tiden at for hver dag som gikk så kom både vinteren, snøen og mørketida ett hakk nærmere.
Men både snøen og vinteren lot vente på seg i år. Det skulle bli langt uti november før det begynte å lave ned - og bli der.
Joda, det blir lysere med snø, og så får jeg litt sånn julefølelse.
Vi var og handlet noen julegaver i går, min kjære og jeg. Jeg tror jeg gikk litt amokk i lysavdelingene. Jeg elsker stearinlys! Og nå har det jo kommet SÅ mye fint med ledlys også!
Jeg kjøpte meg både hvite og sølvfargede elektriske stearinlys. Tenkte jo selvfølgelig "jul"!
På vei til kassa kom vi forbi en kurv med lilla stearinlys.
JØSS! tenkte jeg - det blir jo advent FØR det blir jul! Det hadde jeg helt glemt!
LILLA!
Jeg må jo tenke lilla før jeg tenker rødt og hvitt! 

Nå er det bare ei uke til 1. søndag i advent. Og jeg gleder meg til å henge opp adventstjerna og starte med litt småpynting!

Jeg gleder med masse til jul. Mine to jenter og våre barnebarn kommer jo selvfølgelig. Og i år kommer også min samboers datter og skal feire sammen med oss. Det gleder mitt hjerte....


 

Ingen kommentarer: