torsdag 5. november 2015

Jeg ble gammel på en tirsdag....

Da jeg sto opp i morges kjentes hele kroppen stiv ut. Øynene svidde og klødde, og jeg måtte langt inn i speilet for å få øye på det vesenet som kikket tilbake på meg med små, men hovne og vassfylte øyne.
Etter å ha gjort det jeg må for å kunne se klarere, som f.eks å vaske ut søvnen av øynene, tok jeg tak i hårbørsten for å få orden på sjurereiret som jeg har på toppen.
Merkelig sak, det der med hår.....
Nok om det.

Mens jeg sto der og kikket på det som skal forestille meg selv, la jeg merke til noen små, men slettes ikke umerkbare furer i panna. 
Og da kom jeg på det!

Jeg ble gammel på en tirsdag!!!

Jeg husker det så godt - ikke selve årstallet, men det må ha vært for 10-12 år siden.
Men at det var på en tirsdag, det husker jeg så godt!
Jeg ble sjokkert....

Jeg husker jeg hadde sovet elendig den natta. Og var mer sliten da jeg sto opp enn da jeg la meg. (Nå er ikke det noe som har skjedd bare den gangen, det er en ganske vanlig foretèelse.) Og jeg var skrekkelig øm i panna.
Jeg strøk håret bort fra panna for å se om jeg kunne finne noen fornuftig forklaring på hvorfor jeg hadde så vondt. Og da så jeg det!
Panna mi var full av dype rynker!!!

Jeg strøk over rynkene - og ja, det var de som gjorde panna mi så øm og sår! Jeg forsøkte å gni de vekk, men det lot seg ikke gjøre. Jeg lagde forskjellige grimaser - spesielt "sinnafjes", for å jevne ut rynkene.
Neida - de var der fortsatt....

Jeg måtte bare innse det: Jeg ble gammel på en tirsdag! 


 

2 kommentarer:

Liz sa...

Morsomt skrevet :-) Det er ikke så dumt å tillate seg å spøke med det alvorlige. Men den gammelheten din, den må ha gått bort av seg selv, ser det ut til. Flott bilde av deg :-D

Oddny Eilertsen sa...

Æ har funnet ut at æ ikkje e gamlere enn det andre trur æ e.
Sånn e det med den saken!
:-)