tirsdag 24. november 2015

Blogging

Nå er det morgen igjen, og jeg sitter godt plassert i gammelstolen min og koser meg med den tredje kaffekoppen og nrk P1+ på radioen.
Alle mine vante rutiner er fulgt til punkt og prikke, og jeg føler meg så fornøyd.
I går brukte jeg dagen til å male panelveggen under og over vinduene, og det tar tid. Så mange spor og riller som skal fylles, og jeg er nå så spesiell at jeg synes sånn maling tar seg best ut når jeg bruker pensel. Derfor gikk stort sett hele dagen med til maling - og litt strikking.
Det kjennes godt i nakke og skuldre.
Men hva gjør vel det, når resultatet faktisk ble riktig så bra?
Nå er det bare den lille delen i spisestua som skal males, men det får vente litt. Der står jo både vitrineskap og sjenk, fulle av kopper, glass og serviser.
Og som den litt merkelige kjerringa jeg er, så kommer jeg til å "ommøblere" inni disse skapene til jul. Serviset som er der skal ut, og juleserviset skal inn. Så når jeg får serviset ut, kan skapene trekkes frem slik at jeg får malt veggene bak. Så kan juleserviset komme inn i skapene etterpå.

Åh - jeg gleder meg!

I år tror jeg at jeg ikke greier å vente så lenge før jeg begynner pyntinga. Julekrybba skal snart opp og lilla lys, duker og puter skal frem. Ja - og noen nisser og engler.
Og det sller beste:
Adventstjernene!

Vi har to adventstjerner. Det måtte bare bli slik. Jeg har ei adventstjerne i tre som har fulgt meg i mange, mange år. Og jeg er bare så glad i den.
Min kjære har også ei adventstjerne. Ei hvit, søt stjerne som passer så godt inn i spisestua vår. Og selvfølgelig har jo han også minner og følelser knyttet til sin adventstjerne. Så da må vi jo bare ha to, ikke sant? 
Hans adventstjerne i spisestua, og mi i kjøkkenvinduet.

Jeg har sett flere hus som allerede har fått hengt opp adventstjerner og satt opp adventstaker i vinduene sine. Det synes jeg blir litt feil, på en måte. Som å pakke opp julegavene i oktober, liksom!
Jeg bare lengter etter å henge opp adventstjernene jeg også, men jeg greier å vente. 
Ihvertfall helt til lørdagskvelden. 
Det er vel greit, selv om de ikke skal tennes før 1. søndag i advent?

Nå skal jeg plassere "min bedre halvdel" i sofa og ta frem strikketøyet. Jula kommer jo fortere og fortere nærmere, og hjemmestrikka julegaver synes jeg er veldig greit å gi bort.


Bloggstolen

 

2 kommentarer:

Liz sa...

Adventstida er noe av det koseligste, syns jeg. Virkelig noe å glede seg til. Fin bloggstol du har. Samme type retro som meg, og jeg har også saueskinn oppi :-D

Oddny Eilertsen sa...

Æ bare elske den stolen. Har faktisk fire sånne, men har bare plass til to.....