fredag 6. november 2015

Grøss og gru! I dag skal jeg overvinne en redsel!!!!

Sitter her på morgenen og gruer meg. Jeg kan utsette det enda ei lita stund....
Ser på klokka - nei, de har sikkert ikke åpnet enda.
Det er nok ihvertfall muligens et par timer til.
Jeg kan grue meg ei stund til, ser det ut som....

Jeg har fått et gavekort av ei snill ung dame. 
Et blått gavekort.
Det ligger på det lille bordet ved siden av godstolen min.
Og der har det ligget i over ei uke.

Jeg har sett på kortet hver dag. Og jeg har vært inne på hjemmesida til utstederen av kortet og lest litt på hva de kan tilby.
Og jeg er skremt!

Jeg har fått et gavekort på SPA!
Og jeg er rimelig skrekkslagen.

Det nærmeste jeg har vært spa, er nok de gangene jeg har fått fysioterapi, manuellterapi, kiropraktikk og akupunktur. Og nå skal jeg liksom overvinne skrekken ved å la noen fremmede vesener få lov til å tukle med kroppen min!
"Min kropp er mitt tempel", sies det. Bare så synd at tempelet mitt har blitt så dårlig vedlikeholdt at det står på vaklende grunn. 
Ja - hele grunnmuren har slått sprekker, og reisverket knirker faretruende. 

(Nå tenker jeg så det knaker for å finne på enda en positivt grunn til å ringe.)

Jeg som er så ivrig etter å pusse opp hjemme i huset vårt burde vel kanskje tenke litt på å få pusset opp "tempelet" mitt?

(Selv om en totalrenovering kanskje hadde vært mest hensiktsmessig.)

Men hva skal disse menneskene - disse fremmede menneskene - få lov til å gjøre med meg og mitt?
Kroppsmassasje?
Nå har jeg i lang tid dekket til denne kroppen med klær i flere lag, og jeg har ikke sånn spesielt lyst til å avdekke alle mine "årringer" og la disse menneskene jobbe med alle mine "tillegg" som har lagt seg både her og både der....
Ansiktet?
Ansiktet mitt er vel ganske greit, synes jeg. Ikke har jeg så mange furer, nesen min sitter akkurat der den skal - tror jeg da, og brynene fikser jeg på selv litt sånn innimellom, eller jeg får pynta på de når jeg er og besøker frisøren min....
Hendene? Manikyr?
Etter at jeg brukte saga til min mann og kutta tommelfingerneglen min kraftig, så er det ikke så mye negler å pynte på. 
Føttene? Pedikyr?
Jeg er veldig skeptisk - har problemføtter. Med psoriasis, hard hud og liktorner. Det hadde sikkert vært lurt å fått seg en tur eller flere til fotpleier....

Hmmm - føttene....
Kanskje jeg skal spørre om de er flinke med føtter?
Og om de kan være forsiktige med meg?
Og kanskje kan de gjøre noe med eksemen min?

Jeg gruer meg litt.
Og gleder meg litt også.

Og det har jeg tenkt å gjøre i et par timer til!

2 kommentarer:

Liz sa...

Ha ha, tror det er flere enn meg som kan nikke gjenkjennende. Nå MÅ du skrive om hvordan det gikk! Lykke til!

Oddny Eilertsen sa...

Hi hi hi - ja, kan hende det kan bli ei heil bok!?!?!?