mandag 14. januar 2013

Nei, nå er jeg lei!!!!

I år som i fjor og året før og året før....
Og det blir værre og værre for hvert år...
Og mer og mer fokusert på.
I alle blader og aviser.
I tv og radio.
I høyre side på facebooksida mi.
Venner og bekjente...

KROPP!
HELSE!
SLANKING!
NED TO BUKSESTØRRELSER PÅ FIRE UKER!
INTERVALTRENING!
KONDISJONSTRENING!

Og så videre...
Og så videre...

ÆSJ!
Nå er jeg lei!

Joda, jeg vet det - jeg har lagt på meg. Igjen. 
Og jeg har dårligere kondis. Igjen. 
Og jeg er stivere i ledd og muskler. Igjen.
Men trenger jeg noen til å minne meg på det hver eneste dag?!?!?
Kan jeg ikke få lov til å være som jeg er?!?!?
(Egentlig er jeg ikke fornøyd med å være slik - men det sier jeg jo ikke høyt.)

Jeg er fortsatt medlem på Sats. 
Jeg har fortsatt et håp om å komme meg inn i de buksene som ligger innerst i skapet.
Jeg håper fortsatt å komme meg opp på Store Blåmann (1044 moh) eller Durmålstinden (921 moh).

Men jeg er ikke noe vintermenneske. 
(Bare unnskyldning.) 
Jeg liker ikke kulde, snø og slaps. 
(Unnskyldning igjen.) 
Jeg fungerer ikke når det er mørkt ute, og jeg er mørkeredd. 
(Tullete argumenter.)

Det jeg aller minst liker, er å få ørene tutet fulle om alt jeg burde og ikke burde gjøre. Det er som å bli minnet på for et forferdelig dårlig menneske man er som virkelig tillater å la kroppen forfalle. Uten å gjøre noe effektivt for at det ikke skal skje.
For alle skal vi jo være så pene og rene og spreke og spenstige.
Grått hår - sånn naturlig grånende hår - det skal man jo heller ikke tillate seg å få!

ÆSJ!

Ingen skal komme å fortelle meg at jeg lever usundt og at jeg driver herverk med et av Guds underverk. Det vet jeg jo.
Og jeg skal SELV bestemme når jeg skal gjøre noe med det, og HVA jeg skal gjøre.

DET BESTEMMER JEG!!!

Så det så......  



 

http://ut.no/tur/topptur-rundt-troms%C3%B8-store-bl%C3%A5mann-1044-moh   
http://rumpetaske.net/kvaloya/durmalstinden/ 
 

  

Ingen kommentarer: