søndag 13. januar 2013

For sein pubertet?

Jeg trodde først at jeg hadde kommet i puberteten - i en for sein pubertet, men jeg tror jeg bare må innrømme det:
dette er nok overgangsalderen....

Overgangsalder - hva er nå det slags tullete ord?  Det er jo greit, hvis det er overgangen til noe bra. Men hvilken garanti har jeg for at dette livet mitt bare skal bli bedre?
For øyeblikket så er det ikke så fantastisk at det gjør noe.
Våkner flere ganger om natta og er søkke svett. Varm og klam, og finner ikke riktig liggestilling heller. Den store dobbeltsenga vår blir plutselig for lita, og jeg føler at jeg ikke får nok oksygen....
Så ligger jeg der - uten dyne på - og venter til jeg skal bli kjølig nok til at jeg sovner.

Og så sovner jeg endelig til slutt.

Og etter ei stund så våkner jeg igjen - for nå fryser jeg plutselig!
Da er det bare å tulle seg inn i dyna igjen og håpe at jeg sovner fort, før jeg blir for varm.

Og sånn holder jeg på - flere ganger om natta. Så når morgenen kommer og det er på tide å stå opp - hvem sover da? Jo, jeg!!!

Overgangsalder!!!
HAH!

Om dagen er det ikke like ille, bare nesten. Plutselig varm.
Og så giddesløs!
Jeg som var så flink tidligere! Dro på Sats to eller tre ganger i uka, gikk lange turer med bikkja, lagde ordentlig mat osv osv...

Nei - dette må jeg prøve å snu!
Dette går ikke i lengden.
Jeg må finne tilbake til den virkelige meg - den som plutselig kunne invitere folk på frokost, eller den som dro på umeldt besøk til venner. Den som alltid hadde et prosjekt på gang, og som hadde lure ideer ....

Nå begynner jeg å bli vissen...
Som ei jente på jobb sa til meg tidligere denne uka
Blir du 50 til neste år?  Da er du jo gammel!!!!
Og så lo hun, og syntes det var veldig moro....


Heldigvis så hører jeg ikke like godt lenger, og synet mitt er langtfra perfekt  (armene blir bare kortere og kortere). Så jeg hører bare det jeg vil høre, og det jeg ser i speilet - i mine øyne ser det ikke gammelt ut!

Nei, jeg skal ikke bli helsefreak eller treningsnarkoman - men noe må jeg gjøre for å få denne kroppen litt mer spretten....
Og jeg skal ikke vente til mandagen. Jeg skal begynne i dag!
Det vanskeligste er å legge seg før kl 02.00.
Skal satse på å være i seng før 00.30, tror jeg...

Hvis jeg klarer det, så blir det spennende å se hvor tidlig jeg våkner.....





   

Ingen kommentarer: