mandag 28. januar 2013

Dårlig samvittighet

HURRA!!!
Endelig har jeg skjønt det!
Men det har tatt mange år....

Og det finnes bare en eneste løsning!!

Jeg må kvitte meg med all dårlig samvittighet...

Dårlig samvittighet er rett og slett usunt.
Den hindrer deg i å utvikle deg videre.
Den ligger ofte og gnager i magen og forstyrrer tankene dine.
Den hemmer deg i alle slags nytelser.
Den gir deg dårlig nattesøvn.
Urolige føtter.
Sure oppstøt og halsbrann.
Magesår.
Tarmproblemer.
Håravfall.
Overdrevent pengebruk.
Rastløshet.
Generell nedsatt allmenntilstand.

Og sist - men ikke minst -
overvekt!

Dårlig samvittighet er faktisk den aller viktigste årsaken til overvekt. 

Det har jeg erfart.

Det er faktisk den dårlige samvittigheta som har gitt meg overvekt!

Fordi:
Det er helg, og jeg unner meg noe ekstra godt. Potetgull, brus, sjokolade, et stykke kake....
Dette gir meg dårlig samvittighet.
Og når jeg da går på vekta mandags morgen - ja, da har jeg lagt på meg!!
Så tenker jeg kanskje på at jeg burde trimme litt.
Jeg gjør ikke noe med den trimminga, bare tenker på den - og selvfølgelig får jeg dårlig samvittighet igjen.
Og hva skjer?
Jeg går på vekta og har lagt på meg IGJEN!
Så føler jeg at jeg trenger litt trøst. Det er ikke morsomt å se vekta krype oppover og oppover.
En liten kjeks, eller et stort glass KaffeLatte med smak....
Resultat:
Dårlig samvittighet.
Og ny vektøkning.

ERGO:
Dårlig samvittighet gir vektøkning!

Fra i dag av skal jeg ikke tillate meg å ha dårlig samvittighet!!!!

Slurp - mmmmmm....
    
    

Ingen kommentarer: