fredag 15. februar 2013

"Tungsinn"

Endelig er jeg på vei oppover igjen....
Og det er godt...

I mange, mange år - så lenge jeg kan huske - så har jeg i perioder vært plaget av et slags "tungsinn". 
Jeg blir så inn i margen trist og lei meg, og jeg aner ikke hvorfor. 
Og det værste er at det noen ganger faktisk er nesten "godt" å ha det vondt!!!

Nå, etter at jeg har blitt voksen, så har jeg lært meg noen "tegn" og "knep" som hjelper meg gjennom disse bølgedalene.

Jeg kan nå kjenne når mine såkalte "bølgedaler" kommer. Jeg kjenner at jeg sakte men sikkert blir mer og mer stille, jeg merker at jeg ikke greier å glede meg over små eller banale ting eller episoder. Og det er på en måte litt vondt å smile...
Aller helst har jeg bare lyst til å gjemme meg for meg selv og hele verden.

MEN 

Når jeg er klar over at jeg nærmer meg en sånn "dal", da må jeg jobbe hardt for ikke å tulle meg inn i mine destruktive følelser. Jeg må ikke tillate meg å la tungsinnet overtaket.

Tidligere kunne disse periodene komme oftere, og som regel kunne de vare flere uker. Og da var det ikke bare-bare å komme ut av de heller. De satt lenge i...
Med tiden har dette jevnet seg ut. Det er lenge, lenge siden jeg var og "luktet" på en sånn bølgedag. Flere år, faktisk.... 

Så jeg ble litt overrumplet denne gangen.
Men da jeg endelig skjønte hvilken vei dette bar, ja - da var det bare å jobbe litt med seg selv....

Joda, jeg har hatt litt "tunge dager", og har ikke helt greid å glede meg over hverdagen denne siste uka.
Men nå har jeg fått "medisin" to dager på rad - og jeg får medisin i trippel dose i morgen:

  • I går kom mi eldste datter og barnebarnet  vårt på besøk - og de hadde med seg mølje! 
  • I dag har jeg vært på øvelse i Rystraumen Blæseensemble!
  • Og i morgen skal jeg til byen og treffe mamma, besøke et søskenbarn av meg, og til sist hente yngste dattera mi hjem!

Jeg MÅ jo bare bli i godt humør av sånt!!!!


JA - OG DA JEG KOM HJEM FRA ØVELSEN I KVELD HADDE JEG FÅTT EN DIGER BUKETT MED ROSER + EN KURV JORDBÆR AV NOEN SNILLE NABOER SOM FIKK EN SØPPELSEKK MED DONALDBLADER OG DONALD POCKET!


Og bare for å ha det helt klart: 
Mannen min måtte få seg litt enkel men hjertegod middag i dag, siden det er (eller var - jeg ser på klokka) Valentinsdagen.




20 rosa roser!!!


Hjertepølser...


   

  

    

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så hyggelig at du ble glad for blomstene :)

Oddny Eilertsen sa...

Ja, det va en kjempeflott overraskelse!

Anonym sa...

Arti m overraskelsa til de som minst venter det ;)