fredag 10. februar 2017

REKLAMASJON?

I dag skal jeg gjøre noe jeg aldri har gjort før.
Jeg skal reklamere på ei sofa!
For hvor lenge skal ei sofa egentlig vare?

Jeg var på Skeidar på onsdagen og spurte ho dama som hadde med sånne ting å gjøre.

"Hva er kriteriene for å reklamere på ei sofa?"
 Dama sjønte ikke hva jeg spurte om.

"Hvor lenge skal ei sofa vare?" spurte jeg videre.
 Hun skjønte ikke det heller!

"Hvor lang tid bør det gå før man kan regne med at ei sofa får 
 merkbart dype dumper i sitteputene?" 

Det mente hun var veldig forskjellig fra sofa til sofa, og at det helt kom an på kvaliteten på sofaen. Heldigvis hadde hun vårt sofakjøp på dataen sin, og hun fant fort ut at vi hadde kjøpt sofa hos dem i august i 2015.

"Hmmm", sa jeg.
 Hun bare så på meg, og sa ingenting.

"Altså - skal man ikke regne med at ei sofa skal vare lenger enn halvannet år? Jeg har jo kjøpt sofa før, og de har alltid vart lenger enn det denne sofaen har gjort.
Vi begynte å kjenne at sofaputene mista spensten etter et år, og før jula kom var det merkbart stor forandring i sittehøyden på sofa. Nå synes jeg at det er "vondt" å sitte i sofa - har jo knærne oppunder haka når jeg sitter!"
"Ja, du får ta bilde av sofa og sende inn reklamasjonsskjema, så skal 
 vi se på saken", sa dama.

Hvordan skal jeg få vist med bilde at ei sofa har mista sittekomforten?

Dette kan bli spennende......






 

Ingen kommentarer: