onsdag 22. februar 2017

KALDE FØTTER

Ja, nå har jeg fått kalde føtter!
Ikke sånn at jeg har gjort eller sagt noe som jeg angrer på eller gruer meg til. Dette er helt bokstavelig. Jeg har kalde føtter!
Iskalde føtter!
Jeg - som strikker ull-lester til den store gullmedalje!
Jeg fryser på føttene!

Ta på deg ull-lester, vil du kanskje si?
Jeg kan jo det - men tro det den som vil, de eneste hjemmestrikka lestene jeg har er et par som jeg fikk av min mormor siste jula før hun forlot denne verden, og hun takket for seg i 1994.
Det er verdens beste lester!
Og jeg må spare på de....

Mormor strikket alltid lester.
Uansett nårtid vi kom på besøk, om det var morgen, middag eller kveld, så satt hun på plassen sin ved kjøkkenbordet med bunningen. Selvfølgelig la hun den vekk når vi kom, og ordnet til mat og kaffe.
Hun var slik, mormor.
Passet alltid på at vi andre hadde det godt.
Skulle ønske at jeg var mer "voksen" den gang, slik at jeg kunne passet litt på mormor.......

Nå er det jeg som er mormor - eller bestemor. Nå er det jeg som strikker lester og gir de bort. Og som ikke har noen selv!
Det er ikke synd på meg, jeg kan jo bare strikke et par eller tre!
Men gjør jeg det?
Nei - jeg sitter her og klager på at jeg fryser på føttene, så tar jeg fram heklinga og hekler litt. Jeg har SÅ mange ting jeg har lyst til å lage! Hekle, hakke, pjone, strikke.....
Skapertrangen tar ikke slutt, og nå begynner det å krible i fingrene etter å lage noen smykker! Og DET er det lenge siden jeg har gjort!

I går tok jeg en runde med blomstene. Hadde de stående i vann slik at de fikk drikke så mye de ville. Så tok jeg de største plantene inn i dusjen og lot de få følelsen av regn.
Jeg koset meg skikkelig! Og jeg er sikker på at jeg hørte blomstene hviske til meg at de koset seg de også!
Men jeg så også at det er flere potteplanter som trenger litt mer ekstra ganske snart. Ny jord, større potter, litt gjødsel. Slike ting som gjør at de fortsetter å vokse, blomstre og trives.

Hmmmm....
Jeg får vel prøve å hekle ferdig prosjektet mitt i dag, slik at jeg kan legge opp til et par nye ull-lester.....

Ingen kommentarer: