mandag 28. desember 2015

En helt normal mandag.

Det føles litt merkelig i dag.
Jeg har på meg hverdagsklær.
Dongeribukse og T-skjorte.
Håret er ikke helt rent.
Og jeg har har gjort mine rutinemessige morgensysler:
-morgentoalettet mitt
-kaffetrakteren på
-Pepsi sitt morgentoalett
-mine medisiner
-slå på lysene i stua
-skjenke meg kaffe
-gi fiskene i akvariet mat
-gi fuglene mat på fuglebrettet
-Facebookbesøk

Så, plutselig, etter at han jeg deler hus med har stått opp, gjort sine rutinemessige gjøremål og har vært oppe ganske lenge, så går det opp for oss at dette er en helt vanlig mandag.
Og da er det jo søppeldag!

Min kjære småjogga ned til veien med søppeldunken på slep. Men søppelbilen hadde selvfølgelig vært. Heldigvis hadde den ikkje returnert mot byen, så han plasserte dunken på andre sida av veien.
Smart tenkt...

Det er merkbart lysere ute nå. 
Et annet lys, liksom.
Snart kan vi tenke på å hilse sola velkommen tilbake til oss.
Men først skal vi feire nyttår.
Eller - 
Kanskje vi feirer at et gammelt år er ved veis ende?

Om 3 dager skal jeg henge opp den nye kalenderen.
Like høytidelig hver gang, synes jeg....



Ingen kommentarer: