søndag 3. mars 2013

En merkelig hobby

Jeg har tenkt litt på hva en hund kunne sagt om sin eier dersom den kunne snakke....

Min eier er et merkelig vesen. Hun har en pussig hobby - hun er så glad i bæsj!
Når jeg tar henne med ut for å lufte henne (det er ikke alltid hun har lyst til å gå ut, men jeg klarer å overtale henne) så går det ikke lang tid før hun begynner å mase om at jeg må bæsje.
Jeg tror hun elsker bæsj!

Egentlig har jeg mest lyst til å løpe rundt og snuse på alle de deilige luktene som finnes i veikanten og ellers der ute i verden, men min eier har jo bare to bein å gå på, så hun greier ikke å følge meg i den farta som jeg synes er best.
Hun går jo så sakte!!!
Og så vil hun at jeg skal gå akkurat like sakte som hun gjør!
Det kan være veldig irriterende og kjedelig.

Noen ganger gjør jeg alt jeg kan for å få litt mer fart i henne. Jeg prøver å fange hennes oppmerksomhet ved å gå pent og rolig ved hennes side, med slakk lenke, og da blir hun så lykkelig! (Det skal egentlig ikke så mye til for å gjøre henne glad - det kan faktisk være nok å se på henne med litt sånne triste øyne - da blir hun så myk og øm i stemmen sin, og hun stryker meg og klør meg på halsen og bak ørene.)
Men det er vanskelig å få fart i dette mennesket....

Jeg tror min eier har som hobby å samle på bæsj....
(Kanskje hun er en sånn tvangs-samler som jeg har sett på tv? De samler jo på så mye rart.)

Når jeg har fått min eier til å ta meg ut, og etter at jeg har tisset litt og luktet litt rundt, så begynner hun på den masinga si om at jeg må bæsje....
Det er jo ikke alltid jeg greier å tilfredsstille henne, og da kan jeg se på hele kroppen hennes at hun blir lei seg. Derfor gjør jeg hva jeg kan sånn at hun kan få gleden av å se meg bæsje. 

Når jeg endelig har fått lagt min kabel, så skryter hun masse av meg. Sier at jeg er så flink, og hele kroppen hennes viser at hun er kjempeglad og stolt. Så begynner hun å rote i lommene sine etter en svart, liten plastpose.
Tenk - å samle på bæsj!!!

Hun trer posen på handa si, går pent og rolig bort til bæsjen min, og betrakter den med et beundrende blikk. Så bøyer hun seg sakte ned og plukker opp min bæsj. Hun gjemmer den dypt inni posen og knyter den godt før hun tar den i handa si.

Så går vi videre - hun har meg i lenka i venstre handa - og i høyre handa bærer hun på bæsjen min.

Jeg lurer litt på hva hun skal bruke alle disse bæsjene til.

Merkelig hobby.....        

Pepsi

Ingen kommentarer: