torsdag 28. mars 2013

Tankekart

Da jeg gikk på skolen var ikke tankekart funnet opp. Det tok lang tid før jeg lærte meg å bruke det. 
I skolesammenheng. 
Men da jeg endelig skjønte dette fenomenet, så jeg fort fordelene.
Nå lærer ungene helt ned i 1.klasse å bruke tankekart. Ja, kanskje til og med helt ned i barnehagen?

Jeg bruker tankekart ofte når det er noe jeg skal huske eller få oversikt over.
Men det er vel helst når det gjelder sånne "boklige" ting.
I virkeligheta mi er det helt annerledes.
Der farer tankene mine hit og dit i ei sabla fart...

Og så tenker jeg jo på så mange ting om gangen!

Hvis jeg lagde et kart over alle veiene mine som tankene mine drar i løpet av en dag, hadde det nok blitt et uleselig dokument med et totalt virvar av spor og retninger.
Komplett kaos! 

Kanskje hvis jeg lagde et kart FØRST, og så prøvde å la tankene mine følge kartet?

Nei - huff!
DET hadde det nok ikke kommet noe "produktivt" ut av....

Tanker....

I dag går tankene mine til alle de som sitter alene eller som føler seg ensomme.
Vi vet jo at høytidene kan være tunge å takle for de som ikke har noen å dele de med.
Og påska er vel ikke noe unntak.
"Alle" pynter med glade kyllinger, gule blomster, påskeduker og påskeris - eller reiser på hytta eller til ski-anlegg, og spiser kvikklunsj, drikker kakao av termos og steiker pølser på bål. 
Sammen.
Alltid sammen.
Ikke alene.....

Tenk, hvis alle ringte til en person som de vet er alene eller ensom i påska?
Så mange mennesker vi kunne gledet da!

Jeg skal ihvertfall ringe til noen!

Skal du?


 



      

Ingen kommentarer: