onsdag 6. mars 2013

Min første sang.....

Jeg husker så godt min første sang - den jeg laget den sommeren jeg fylte 12 år.
Det var som sagt sommer (og somrene var mye varmere og lengre før) og jeg gikk barbeint i gresset.
Jeg syntes det var så deilig å gå med nakne føtter i høyt gress. Og hvis jeg slengte ekstra godt med beina, så var det fullt av blomster mellom tærne mine!

Jeg brukte å legge meg ned på rygg og se opp på himmelen. Mange rare formasjoner og figurer åpenbarte seg for et nygjerrig og fantasifullt barnesinn...

Og så var det alle fuglene, da! De sang så vakkert! Den fineste fuglesangen jeg visste var sangen til løvsangeren.
http://no.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8vsanger 

Den mest mystiske lyden hadde Mekkergauken, eller Himmelgeita - som den gamle naboen vår kalte den. Pappa hadde et annet navn på den: Hømmerhest!
Denne mystiske fuglen var egentlig ikke mystisk i det hele tatt. Dette var rett og slett Enkeltbekkasinen.
http://no.wikipedia.org/wiki/Enkeltbekkasin 

Denne sommeren jeg fylte 12 år var kanskje et vendepunkt i livet mitt. Jeg begynte å tenke mer selvstendig, og fabulere og fundere mer og mer over dette merkelige som kalles Livet.
Og så laget jeg min første sang.

Jeg husker jeg var veldig stolt, og jeg husker sangen den dag i dag.....



Min første sang

Jeg sitter her i den grønne eng
og ser roser borte ved trærne
Jeg hører allting som høres kan
og her vil jeg gjerne være
Også dette vil jeg så gjerne si:
at det er mye mer trivelig
enn å høre en motordur
nedi byen, langt i det fjerne.  









  



Ingen kommentarer: