lørdag 23. januar 2016

Jeg blir så frustrert - ja, jeg blir faktisk FORBANNA!

Jeg lurer virkelig på hvor fenomenet "medmennesket" har gjemt seg blant politikerne våre!
Jeg må bare advare litt sarte sjeler, for nå har jeg tenkt å gulpe opp en del sinte tanker og meninger om våre "kjære" folkevalgte som skal styre skuta "Norge".

Jeg for min del synes at denne skuta har sprunget lekk for lenge, lenge siden og jeg mener at den har fått totalt slagside med tanke på medmenneskelighet - særlig når det gjelder flyktningene.
Streng og rettferdig flyktningepolitikk, sier de. 
Streng mot de som har ingenting, er redde og er på flukt - ja! 
Rettferdig? 
Nei, det kan jeg ikke se. 
Hvis det skal være ei flik av rettferdighet her, så er den godt kamuflert!

Hva er det egentlig politikerne våre tenker? 
Hva er de redde for? 
Sin egen posisjon på Stortinget, kanskje? 
Er de redde for å miste makta si? 
De har iallefall greid å slå store sprekker i min tiltro og respekt når de nå - uten å blunke - sender redde, sultne, slitne og kalde små barn, gamle mennesker og syke eller gravide foreldre - i minus 25 grader - over grensa til Russland! 
Og det uten noen som helst garanti for at disse menneskene ikke blir kasteballer mellom landene. 
For det er faktisk levende mennesker som blir stappet inn i busser og kjørt over grensen til Russland uten garanti for at de kommer til å bli tatt vare på på en respektabel, human og ordetlig måte!
Hvem vet hvor disse sjelene ender opp til slutt?

For det er ingen som med sikkerhet kan si at de ikke kommer til å bli sendt tilbake til det landet de opprinnelig kom fra, som en eller annen slags pakke.

"Return to Sender!"

"Ute av øye - ute av sinn?"

FYSJ!
Hvor skal vel dette ende?

FYSJ!
SKAMME SEG, SKULLE DE GJØRE!





 

Ingen kommentarer: