lørdag 1. mars 2014

JEG FINNER IKKE SENGA MI!!!

Nå har jeg gjort det igjen....

Klokka er 04.04 "midt i natta" og jeg sitter og skriver blogg!!

Går det an å være mer "ulur"?

Stakkars Pepsi skjønner ingenting, ho kom og tok imot meg da jeg kom ned loftstrappa, men gikk og la seg igjen.
Litt slukøret - skuffet, liksom. Det var akkurat som om hun sa:
"Er dette virkelig riktig tid å stå opp på?"

Så begynner tankene mine å svirre.....

Dette går ikke - vi har jo barnebarnet hos oss i helga.
Og i morgen -
(det er vel riktigere å si i dag)
- kommer først en mann og henter en oppvaskmaskin,
så kommer "halvparten" av de som har kjøpt huset mitt på besøk,
og så kommer mamma og skal være resten av helga.....
og så hadde jeg tenkt å pakke litt mer...

Nei, det er vel best å finne senga....

Finne senga?
Har senga stukket av?
Gjemt seg?
Står den ikke der jeg forlot den?
Har den fått et eget liv, og gjør akkurat som den selv har lyst til?
Står den på et ANNET rom, kanskje?
Eller er det så mørkt på soverommet at jeg må FØLE MEG FRAM for å finne den?
Er den kanskje SÅ LITA at den er vanskelig å SE?
Har det vært noen fremmede tyver inne og stjålet senga mi?
Har jeg kanskje pakket den ned i flyttelasset allerede?
Er den borte-vekk?

Hvorfor sier man at man må "finne senga"?

Sånn kan jeg altså sitte og fabulere når jeg egentlig burde ligge og sove min "skjønnhets-søvn"!

Skjønnhets-søvn?
Er jeg ikke skjønn nok?
Eller blir man skjønnere og vakrere hver gang man sover?
Får man skjønnhets-søvn bare om natta, eller fungerer det like godt med en middagshvil på sofa?
Eller -
-kanskje er jeg så skjønn fra før at jeg ikke TRENGER mer søvn akkurat nå?

For blir jeg skjønnere nå, så kan det bli vanskelig for meg å skjønne særlig mer....

Nei - nå skjønner jeg snart ingenting.....

Tror jeg må gå og leite etter den der senga mi.....



Soverommet



Ingen kommentarer: