mandag 10. mars 2014

Betraktninger en mandags morgen

Radioen - som jeg etter to år plutselig oppdaget er en DAB-radio - spiller nydelig musikk.
Kaffetrakteren er nesten tom.
Jeg har spist to glutenfrie knekkebrød.
Pepsi har lekt med ballen sin.
Ute regner og blåser det.
Det er ikke mye som minner om vinter lenger.
Ute i hagen har tulipanene begynt å stikke hodene frem.

Kjæresten min sitter i sofa sammen med meg.
Ro og harmoni preger denne hverdagsmorgenen.

Egentlig skulle jeg ha dratt på jobb om en time.
Istedenfor blir det en tur til legen for å ordne med mer smertestillende og sykemelding for mitt brukne ribbein.
Får håpe det holder med ei uke.....

Merkelig at jeg skal sitte her med dårlig samvittighet, når jeg egentlig har en veldig god grunn til å ikke være på jobb!
Tror jeg må være laget med dårlig samvittighet....

Jeg må nok jobbe hardt med den egenskapen - det er ingen GOD følelse å ha.
I allefall ikke når man IKKE skal ha den....

Men jeg gruer litt for å kjøre den lange veien til byen og så tilbake igjen.
Det er elendige veier nå - humper og dumper både her og der.
Og med en bil som er veldig myk på fjæringene, og som er ganske kort imellom akslingene og ganske høy og tung - da merkes hver lille dump veeeeldig godt i kroppen.

I dag er det akkurat ei uke til at vi overtar vårt nye hus!
Og vi har MASSE som enda skal pakkes før vi kan begynne å tenke på å kjøre tingene bort over....

Tror jeg må bøye meg i støvet og legge all stolthet og "kan-sjøl-gener" til siden og be om hjelp.

(hjeeeelp)




Ingen kommentarer: