torsdag 2. mai 2013

Overmannet

De siste dagene har jeg vært totalt overmannet av smerter, trøtthet og mangel på energi.  Til slutt sa kroppen ifra og ga meg skikkelig influensa.
"Nå er det nok!" sa den.
Og da måtte jeg bare gi den tid...
Men du og du, så vondt det var!!!

Men skal man klage? 

Ja, noen ganger har man lov til å klage....

Heldigvis ser det ut til at kroppen gir meg litt pause, sånn at jeg kan feire et av mine tantebarns konfirmasjon i helga.

Jeg husker da jeg begynte å klage på vondt i ryggen og fingrene....
Jeg var 12 - 13 år. Akkurat i begynnelsen på puberteten. Det beste jeg visste var når jeg fikk mine små søsken til å gå på ryggen min.
Lite visste jeg da at det er en kjent form for massasje i enkelte land.

Jeg er ikke noen tilhenger av medisiner, har tidligere prøvd mange forskjellige behandlinger, kiropraktiker, fysioterapaut, manuell terapi, psykomotorisk terapi, akupunktur....
Jeg har lagt om kostholdet. Har spist kun vegetarmat i to år, har prøvd lavkarbo, og nå må jeg spise glutenfritt.

Det rare er alt alt virker positivt på min fibromyalgi.
Ei stund.
Så er det som om kroppen min tilpasser seg dette nye, så kommer plagene tilbake igjen.
Sakte men sikkert....

Men nå har jeg bestilt time hos min fastlege.
Nå skal jeg høre hvordan utsiktene er til at han kan gi meg LDN.
http://www.ldn.no/

Nå har jeg hatt fibromyalgi siden 1989, og nå begynner dette virkelig å slite på....






   

Ingen kommentarer: