lørdag 17. august 2013

Ei helt ny (og litt skummel) erfaring...

I dag begynner jeg på enda en ny fase i livet mitt,
og jeg synes det er skummelt...
Jeg skal være flere dager alene!
Jeg skal være LENGE alene!
KJEMPELENGE!
Yngstejenta kommer hjem i helgene - i allefall i NOEN av helgene.
Og kjæresten min bor langt, langt borte....

Hmmm - det høres litt farlig og ensomt ut.
Jeg prøver igjen:

Jeg skal tilbringe flere dager i mitt hjem, kun sammen med Pepsi, hunden min!

Ehhh - det ble ikke noe bedre.
Nytt forsøk:

Jeg skal være sammen med meg selv....

Det var ikke SÅ ille? Men jeg kan bedre enn dette!
Prøver en gang til:

Jeg skal tilbringe kvalitetstid sammen med meg selv, og lære meg selv å kjenne bedre!

DET var ikke så verst?
Ikke sant?

Så var det bare å sette det ut i livet, da....
(kikker meg rundt i huset)
Egentlig har det blitt ganske mørkt allerede. Tror jeg må ta en runde og tenne litt lys.....

Og plutselig måtte jeg til butikken for å kjøpe lyspærer - som de selvfølgelig IKKE hadde!
Så nå får jeg belage meg på ei helg med stearinlys.
Joda - det er jo koselig med levende lys, men tenk hvor koselig det KUNNE vært - hvis jeg ikke skulle vært alene!

Nei-nei-nei.....
Jeg skal jo være sammen med meg selv!
Jeg skal jo lære meg å sette pris på mitt eget selskap! Og DA må jeg tenke positivt.... (har jeg lest en plass)

Egentlig har jeg ALDRI vært alene før. Ikke sånn HELT alene. Så dette er en helt spesiell opplevelse.
Og det kan bli ganske spennende....
(tror jeg)

Hmmm - skal vi se....
JA! Jeg skal gi Pepsi mat og gå en tur i regnet!
DET blir bra!

PEPSI! - - -





2 kommentarer:

Anonym sa...

Du som er så snill, koselig og trivelig må da trives i ditt eget selskap? Når til og med æ trives i mitt eget... Har lært mæ, gjennom flere år, å sette pris på mitt eget selskap. Æ søv når æ vil og treng det, æ spise det æ har lyst på når æ e sulten, plystre når æ vil, lage diverse andre(kropps)lyda når æ vil og behøve det(!), går bort på besøk eller tar i mot besøk når æ har lyst, e impulsiv eller ikke etter mitt eget hode, det finnes overhode (nesten) ingen grensa for ka æ kan gjør uten å be om lov eller aksept fra andre! Livet kan faktisk være rimelig ok med sjølvalgt alenetid... Klæm fra Astrid:D

Oddny Eilertsen sa...

Tusen takk for vakre ord. Og ganske sikkert også SANNE ord. Jeg må nok bare øve meg på å være i mitt eget fokus.
:-)