onsdag 14. januar 2015

ENERGISPARING

I dag sparer jeg energi.

Rettelse:
I dag sparer jeg på energien.

Det vil si:
I dag går jeg på sparebluss.

Med andre ord:
I dag gjør jeg bare halvparten av det jeg egentlig skulle gjort.


Ergo:
Jeg sparer!

Det er litt moro å tenke slik.
Å snu noe negativt og gjøre det til noe positivt.

Og det ER jo negativt å føle seg sliten og trøtt.
Er det ikke?
Jeg tenker at - 
hvis jeg henger meg opp i alt det jeg IKKE gjør, 
så er det fort gjort å sette seg fast i denne negative tankeprosessen - 
og DA er det lett for at jeg surrer meg fast i det negative.
Og DA, 
skjønner du, 
da begynner jeg å tenke negative tanker, 
blir sur og grinete, 
enda mere giddesløs, 
enda trøttere, 
trist og lei, 
vanskelig å ha med å gjøre - 
- ja - 
rett og slett et ekkelt og umenneskelig vesen.....
Og DET vil jeg IKKE!

Derfor:
I DAG HAR JEG DREVET MED ENERGISPARING!





 

Ingen kommentarer: