tirsdag 17. juni 2014

La de små barna komme til meg.....

Hmmm - kanskje ikke helt riktig å blande inn noe Bibelen sier at Jesus har sagt, men akkurat denne setninga traff meg rett i bakhodet i det øyeblikket jeg gikk over dørstokken til toalettet etter at vi hadde kjørt fort-fort (bare LITT for fort) til butikken for å rekke å levere inn kupongene før klokka var seks....
(Pust-pes)
(Lang og informativ setning)
(Men egentlig helt unyttig informasjon)

Uansett -
"La de små barna komme til meg!"

Jeg har hatt en kjempeflott dag på jobb i dag!
Var så heldig at jeg fikk ansvaret for vårens førskoledager pga ei sykemelding på jobb.
Det er år og dag siden sist jeg hadde førskolebarn, og jeg har vel kastet alle papirer fra den gang. Mange gode idèer og oppgaver jeg muligens kunne ha brukt.

Så derfor satte jeg meg ned hjemme for å lage hefter og oppgaver til de to som skal begynne i 1. klasse til høsten.
Jeg brukte ganske lang tid - noen timer, faktisk.
Da jeg endelig var fornøyd og skulle skrive ut heftene (alt gjorde jeg hjemme i mi egen stue) - så fikk jeg bare skrevet ut halve sider.
Jeg plagdes og plagdes.
Prøvde på nytt og på nytt.
Ga ikke opp så lett.
Og timene gikk.
Til slutt måtte selv ei sta løve både l"egge inn årene" og "kaste inn håndkleet" og "bite i gresset" og "krype til korset".
Alt på en gang...

Da klokka var to om natta hadde jeg "lagt meg flat" i senga. Håpet sterkt på at jeg fikk fikset heftene på jobb i god tid før skolen skulle begynne.

Etter fire timers søvn stablet jeg meg i dusjen og fikk vasket bort alt som heter negative tanker, dårlige energier og mentale hindringer.

Og alt gikk som det skulle da jeg kom på jobb - bortsett fra noen små hindringer som lot seg løse i løpet av "null komma svisj".
Skriveren fungerte som den skulle.
Jeg fikk ordnet klasserommet og ordnet klar førsteklasse-sekkene.

Og FOR noen flotte barn!

Det var deilig å være "ordentlig lærer" igjen. Selv om jeg var kjempetrøtt og veldig sliten, så følte jeg at disse to, "vår fremtid", faktisk oste av energi.
De hadde så lyst til å lære, og hadde SÅ mye å fortelle!
Heldig er den læreren som får disse små englene i klassen sin til høsten.
Og heldig er jeg som får lov til å ha de noen timer i morgen også!

Jeg håper de får fine dager og år på skolen, og at verden er god mot dem.

De er jo tross alt vår fremtid!



Nyutdannet lærer. Ung og entusiastisk....

Ingen kommentarer: