torsdag 2. januar 2020

ABRAKADABRA, MIN VENN!

Snakk om at livet kan forandre mening!
Dag 2 i dette nye året har akkurat startet, og jeg sitter her og reflekterer over hvilken retning livet mitt har tatt.
2019 ble for meg et år der "alt" skjedde på en gang. Og det ene avløste det andre så vidt før det tredje dukka opp, og bak der igjen lå den fjerde utfordringa og venta. Det ble liksom aldri slutt....
Kort fortalt:

Et samboerskap er over etter nesten 6 år.
Jeg vil ikke kommentere eller forklare dette noe nærmere. Jeg vil heller ikke legge noen skyld på noen, og jeg synes det er trist at det gikk som det gikk.

Jeg vil heller ikke komme med noen forklaring på hvorfor jeg ikke har skrevet blogg siden.... en gang for lenge siden. Alt har en årsak, men alle trenger ikke å vite alt. 

I dag sitter jeg i stua mi og nyter kvelden. Kjenner roen kryper inn under huden, og skuldrene som senker seg. Har faktisk ikke hatt problemer med skuldre og nakke den siste tiden. Pussig.

Jeg har kjøpt meg et "gammelt" hus og flyttet for meg selv like før jul. 
Det ble ganske så travelt med selve flytteprosessen. På grunn av vær og føreforhold ble flyttebilen forsinka med nesten ei uke, så 12 dager før julaften tok jeg imot flyttebil med 35 kubikk av mest stort men også noe smått. Mange turer med stappfull Toyota Corolla har det også vært, både før og etter flyttebilen kom. Så jeg har ikke hatt tid til å kjenne på "ensligheten" enda. 
Det er enda flere ting som står igjen der jeg bodde før, så jeg får ta meg flere turer dit ut etter hvert. Huset har vi ikke fått solgt enda, men jeg "har bestilt" salg når dagene blir lysere og når nyttårsforsettene til folk har stabilisert seg.

I år har jeg feira jula sammen med barn og barnebarn. Det har vært en hærlig opplevelse. Og selv om vi blei ramma av både magesyke og influensa etter tur, så er vi enige om at det har vært fantastisk. 

Ja, 2019 var et tøft år. Og nå venter et nytt år. 
Vi står liksom på trappa til det og har så vidt begynt å tørke av oss på beina for å åpne døra inn til 2020. Vi vet at bak døra ligger hele året og venter på å ta imot oss. Lite og ingenting vet vi om hva det vil bringe, og takk og pris for det!

Jeg sier som Ole Paus, jeg:
"Alt er en overgang, Abrakadabra, min venn!"

Godt nytt år!


 

Ingen kommentarer: